Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 2 (2015)
Vol. 17 No. 2 (2015)
Published:
2016-02-16
EDITORIAL / EDITORIAL
EDITORIAL
Orlando Aguiar Jr
PDF (Português (Brasil))
RESEARCH REPORTS
COMPREENSÕES DE PESQUISADORES DA ÁREA DE ENSINO DE FÍSICA SOBRE A TEMÁTICA AMBIENTAL E AS SUAS ARTICULAÇÕES COM O PROCESSO EDUCATIVO
THE RESEARCHERS’ UNDERSTANDING IN PHYSICS TEACHING ON THE ENVIRONMENTAL THEMES AND ITS ARTICULATIONS WITH THE TEACHING PROCESS
Luciano Fernandes Silva, Mariana Feiteiro Cavalari, Cristiane Muenchen
PDF (Português (Brasil))
SABERES POPULARES E EDUCAÇÃO CIENTÍFICA: UM OLHAR A PARTIR DA LITERATURA NA ÁREA DE ENSINO DE CIÊNCIAS
FOLK WISDOM AND SCIENCE EDUCATION: A REVIEW FROM THE NATIONAL LITERATURE
Patrícia Maria Azevedo Xavier, Cristhiane Cunha Flor
PDF (Português (Brasil))
INOVAÇÃO CURRICULAR E FÍSICA MODERNA: DA PRESCRIÇÃO À PRÁTICA
CURRICULAR INNOVATION AND MODERN PHYSICS: FROM PRESCRIPTION TO PRACTICE
Marcília Elis Barcellos, Andreia Guerra
PDF (Português (Brasil))
CONCEPÇÕES E IMPLICAÇÕES DA APRENDIZAGEM NO CAMPO DA EDUCAÇÃO EM SAÚDE
CONCEPTS AND IMPLICATIONS OF LEARNING HEALTH EDUCATION
Julio Cesar Bresolin Marinho, João Alberto da Silva
PDF (Português (Brasil))
CURRÍCULO TEMÁTICO FUNDAMENTADO EM FREIRE-CTS: ENGAJAMENTO DE PROFESSORES DE FÍSICA EM FORMAÇÃO INICIAL
THEMATIC CURRICULUM BASED ON FREIRE-STS: ENGAGEMENT OF PHYSICS TEACHERS IN INITIAL TRAINING
Caetano Castro Roso, Rosemar Ayres dos Santos, Suiane Ewerling da Rosa, Décio Auler
PDF (Português (Brasil))
A LITERATURA DE MONTEIRO LOBATO NA DISCUSSÃO DE QUESTÕES ACERCA DA NATUREZA DA CIÊNCIA NO ENSINO FUNDAMENTAL
THE LITERATURE OF MONTEIRO LOBATO TO DISCUSS NATURE OF SCIENCE ISSUES AT ELEMENTARY SCHOOL
Sílvia Regina Groto, André Ferrer P. Martins
PDF (Português (Brasil))
OS “OBJETOS DE ESTUDO” DA PESQUISA EM ENSINO DE FÍSICA, SEGUNDO PESQUISADORES BRASILEIROS
THE “OBJECTS OF STUDY” FROM RESEARCH IN PHYSICS TEACHING ACCORDING TO BRAZILIAN RESEARCHERS
Olga Lucía Castiblanco Abril, Roberto Nardi
PDF (Português (Brasil))
A REPRESENTAÇÃO DA GENÉTICA E DA EVOLUÇÃO ATRAVÉS DE IMAGENS UTILIZADAS EM LIVROS DIDÁTICOS DE BIOLOGIA
THE REPRESENTATION OF GENETICS AND EVOLUTION THROUGH IMAGES USED IN BIOLOGY TEXTBOOKS
Caroline Badzinski, Erica do Espírito Santo Hermel
PDF (Português (Brasil))
RESOLUÇÃO DE PROBLEMAS MATEMÁTICOS NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL: UMA INVESTIGAÇÃO COM PROFESSORES POLIVALENTES
MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING IN ELEMENTARY EDUCATION’S EARLY YEARS: AN INVESTIGATION WITH POLYVALENT TEACHERS
Gerson Pastre Oliveira, Maria Teresa Marino Ruz Mastroianni
PDF (Português (Brasil))
A TEMÁTICA AMBIENTAL EM DOCUMENTOS CURRICULARES NACIONAIS DO ENSINO MÉDIO
ENVIRONMENTAL THEMATIC IN NATIONAL CURRICULUM DOCUMENTS FOR HIGH SCHOOL
Diógenes Valdanha Neto, Clarice Sumi Kawasaki
PDF (Português (Brasil))
REVISITANDO A BASE DE CONHECIMENTOS E O CONHECIMENTO PEDAGÓGICO DO CONTEÚDO (PCK) DE PROFESSORES DE CIÊNCIAS
REVISITING THE KNOWLEDGE BASE AND SCIENCE TEACHERS’ PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE
Carmen Fernandez
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)