Knowledge Management Practices in Polícia Militar de Minas Gerais a dialogue between tradition and contemporaneity in favor of organizational learning

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João Paulo Fiúza Silva
Antônio H.P. Faria
Luiz Eduardo M. Machado

Abstract

This paper was written aimed to identify and analyze the Knowledge Management (KM) practices ongoing in the Polícia Militar de Minas Gerais (uniformized police agency of Minas Gerais State), addressing a comparison with the practices documented in KM specialized papers. Thus, where searched for publications in Brazil and abroad, where KM practices in public and private organizations were identified. After literature review, a bibliographic and document analysis of laws was done, approaching internal rules, electronic sites and other existing documents of the organization. The finds points that the organization already performs talent bank practices, GC holders as content spaces and tools of other practices related by the specialized literature.

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Research Articles

Author Biographies

Antônio H.P. Faria, Polícia Militar de Minas Gerais

Doutor em Geografia e Mestre em Administração.

Luiz Eduardo M. Machado, Polícia Militar de Minas Gerais

Mestrando em Administração Pública pela Fundação João Pinheiro; Especialista em História Militar pela Universidade do Sul de Santa Catarina (2020), Especialista em Segurança Pública pelo Centro de Pesquisa e Pós-Graduação/Academia de Polícia Militar (2021), Especialista em Ciências Jurídicas pela Universidade da Cidade de São Paulo (2018), possui Master Business Advanced em Gestão de Projetos pelo Centro Universitário de Maringá (2016), participou do Curso Superior Internacional para Oficiais das Nações Unidas (ONU) – Bucareste/Romênia (2019), é graduado em Ciências Militares - UEMG/Academia de Polícia Militar de Minas Gerais (2009), é Bacharel em Direito - Universidade Cruzeiro do Sul (2018). Capitão na Polícia Militar de Minas Gerais (PMMG).

How to Cite

Knowledge Management Practices in Polícia Militar de Minas Gerais: a dialogue between tradition and contemporaneity in favor of organizational learning. (2023). Advances in Knowlegde Representation Avanços Em Representação Do Conhecimento, 3(1), 1-25. https://periodicos.ufmg.br/index.php/advances-kr/article/view/40482