Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Estudos Germânicos
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 1 (1985): Estudos Germânicos
Vol. 6 No. 1 (1985): Estudos Germânicos
Published:
1985-12-31
Apresentação
Apresentação
Thomas LaBorie Burns, Cleusa Vieira de Aguiar, Júnia de Castro Magalhães Alves, Lívio Viggiano Fernandes, Maria Ignez de Castro Mourão, Stela Beatris Tôrres Arnold, Veronika Benn-Ibler, Vicente de Paula Andrade
11-12
PDF (Português (Brasil))
Artigos
The savagery of words: linguistic domination and identity in Christopher Hampton's Savages
Ana Lúcia Almeida Gazolla
13-34
PDF (Português (Brasil))
Alguns elementos sobre a tradução do "Past Perfect" em narrativas históricas (livros-texto de história)
Carlos Alberto Gohn
35-49
PDF (Português (Brasil))
The closed room as metaphor in "A Rose for Emily" and O Quarto Fechado
Carmen Chaves McClendon
50-61
PDF (Português (Brasil))
The individualism of Orwell's thinking
Cleusa Vieira de Aguiar
62-87
PDF (Português (Brasil))
As personagens no teatro de T. S. Eliot
Ecléia Audi
88-98
PDF (Português (Brasil))
Análise do poema "Infância", de Carlos Drummond de Andrade, e de sua tradução alemã, por Kurt Meyer-Clason
Eliana Amarante de Mendonça Mendes
99-123
Rock'n'Roque: os anos oitenta
Elisa Cristina de Proença Rodrigues Gallo, Rosa Maria Neves da Silva
124-156
PDF (Português (Brasil))
Features in literary communication: poetry
Futin Buffara Antunes
157-173
George Eliot: English moral Realism
Ian Linklater
174-185
PDF (Português (Brasil))
Time as interpretant in Harold Pinter's The Basement
Júlio César Machado Pinto
186-216
PDF (Português (Brasil))
The Flies: a tragedy or an existentialist drama?
Júlio César Jeha, Maria Lúcia Barbosa de Vasconcellos
217-226
PDF (Português (Brasil))
Some moral and social issues in the Children's Hour and Days to Come
Júnia de Castro Magalhães Alves
227-241
PDF (Português (Brasil))
Internal text organization as an overall schemata for reading research articles in psychology
Laura S. Miccoli
242-260
PDF (Português (Brasil))
The intentional fallacy: a challenge to literary criticism
Lúcia Helena de Azevedo Vilela
261-268
PDF (Português (Brasil))
Joseph Conrad's Journey into The Darkness of Self
Magda Velloso Fernandes de Tolentino
269-274
PDF (Português (Brasil))
Hester Prynne and Isabel Archer: two women seeking freedom to be themselves
Maria Helena Lott Lage
275-292
PDF (Português (Brasil))
Sam's Pilgrimage to Truth, based on Lillian Hellman's play The Searching Wind
Maria José Ferreira
293-308
PDF (Português (Brasil))
James Joyce's Home
Miriam Rodrigues Gilberti
309-325
PDF (Português (Brasil))
Rome in Hawthorne's French and Italian notebooks and in The Marble Faun
Regina M. Przybycien
326-341
PDF (Português (Brasil))
EFL teaching approaches and the role of reading
Reinildes Dias
342-364
PDF (Português (Brasil))
The poet as a "liberating god" in 19th century American literature
Sigrid Renaux
365-394
PDF (Português (Brasil))
T. S. Eliot: critic and poet
Solange Ribeiro de Oliveira
395-411
PDF (Português (Brasil))
Language and cultural interaction in Savages
Thais Flores Nogueira Diniz
412-418
PDF (Português (Brasil))
J. G. Ballard's Parable of Civilization
Thomas LaBorie Burns
419-432
PDF (Português (Brasil))
Cultural imperialism
Vera Lúcia Menezes de Oliveira e Paiva
433-451
PDF (Português (Brasil))
A República Federal da Alemanha hoje: aspectos sócio-econômicos, políticos e culturais
Vilma Botrel Coutinho de Melo
452-472
PDF (Português (Brasil))
Poesia
Poems
Chester Sheppard Dawson
473-480
PDF (Português (Brasil))
Resumos
The American Electra: O'Neill's modern version of the myth
Ana Maria de Melo Carneiro
481
PDF (Português (Brasil))
The Semiotics of written discourse and the dual representation of information in memory: an application of nonverbal elements to FL reading
Reinildes Dias
482-484
PDF (Português (Brasil))
Edição completa
Estudos Germânicos, v. 6
Edição Completa
1-488
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians