Redimensioning the Use of Public Spaces in Cities
DOI:
https://doi.org/10.35699/1981-3171.2019.13581Keywords:
Public Spaces, Permanent Formation, Community LivingAbstract
This article aims to reflect about the structuring or reorganization of public spaces as places of lifelong learning, to provide public services, social and cultural harmony, sporting and leisure activities. In this context, it is understood as meaningful the participatory planning, the organization and execution in the city which have social programs, cultural, educative, sportive and of leisure as an alternative to contribute with the humanization of the society, of community living, of life improvement and social development, in a healthy, sustainable and of public access environment.
Downloads
References
ARROYO, Miguel. O direito a tempos-espaços de um justo e digno viver. In: MOLL, Jaqueline (Org.). Caminhos da educação integral no Brasil: direito a outros tempos e espaços educativos. Porto Alegre: Penso, 2012.
BONALUME, Cláudia Regina: Políticas públicas de esporte e lazer em Caxias do Sul: uma vivência construída coletivamente. Participe: revista de participação e cidadania / Associação da participação, Instituto de Políticas públicas da FIDENE : v. 5, n. 8 e 9 (jan./jun. - jul./dez. 2005), 2005.
DIETRICH,K.;LANDAU, G. – Sportpädagogik: grundlagen, positionen, tendenzen. Reinbeck bei. Hamburg: Rororo, 1990.
FERREIRA, A. Gomes. As cidades educadoras. Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação, Universidade de Coimbra. Portugal. Mimeo (2007).
GÓMEZ Granell, Carmén; VILA, Ignácio (Coord.) La Ciudade como proyeto Educativo. In: Introducción. Ediciones Octaedro. 2001.
MOLL, Jaqueline (Org.). Caminhos da Educação Integral no Brasil: direito a outros tempos e espaços educativos. Porto Alegre: Penso, 2012. 504 p.
ZINGONI, Patricia. Descentralização e Participação em Gestões Municipais de Esporte e Lazer: In WERNECK Christiane Luce Gomes; ISAYAMA Hélder Ferreira (Orgs.). Lazer, Recreação e Educação Física. Belo Horizonte: Autêntica, 2003.