THE MEANINGS OF VIDEO GAMES TO YOUNG PEOPLE IN A TECHNICAL SCHOOL IN CAMPINAS-SP

Authors

  • Carlos Avelar Martins de Souza Vínculo com o Colégio Técnico de Campinas da Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP
  • Júlia Martins e Melo Vínculo com o Colégio Técnico de Campinas da Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP
  • Wesley Marques da Silva UNIVERSIDADE METODISTA DE PIRACICABA - UNIMEP
  • Cinthia Lopes da Silva Vínculo com a Faculdade de Ciências da Saúde da Universidade Metodista de Piracicaba - Unimep. Professora do Programa de Pós-graduação em Ciências do Movimento Humano

Keywords:

Leisure activities, Video Games, Culture.

Abstract

This article aims to identify and analyze the meanings of video games to young people in a technical school in Campinas-SP. Video games are part of the leisure activities of many young people in current society, but often the professionals working in technological fields, producing such games, unaware cultural elements that mobilize the interest of young people in these products. Bibliographical and field research was conducted, characterizing this as a qualitative study. The technique used in the field research was a semi-structured interview. Video games are a form of compensation for the obligation of activities, and make possible different and impossible experiences to real young people, there was also the relationship between video games and life. This work contributes to the leisure field, in the sense of professional leisure and working with the construction of electronic games have access to the interests and meanings young people assign to games.

 

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Author Biography

Wesley Marques da Silva, UNIVERSIDADE METODISTA DE PIRACICABA - UNIMEP

Possui graduação em Educação Física pelo Centro Universitário do Triângulo (UNITRI -2006), especialização em Educação Física Escolar pela Universidade Federal de Lavras (UFLA - 2009) mestrado em Educação Física pela Universidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP -2013), na linha de pesquisa - Movimento Humano, Lazer e Educação Física, atualmente é doutorando pela Universidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP) em Ciências do Movimento Humano, na linha de pesquisa - Pedagogia do Movimento e Lazer. Atuante como docente na rede municipal e estadual na cidade de Frutal MG, além de experiência no ensino superior nas instituições UNIFEB - Barretos, no curso de Educação Física, e na Faculdade Frutal -FAF, no curso de Pedagogia. Possui experiência na área de Educação Física e Pedagogia, com ênfase nos seguintes temas: Educação Física. Ambiente Virtual e Violência, Aluno, Escola, Políticas Públicas em Educação Física, Educação Física e Meio Ambiente, Esportes Coletivos, Esportes de Aventura, Jogos e Brincadeiras. Membro do grupo de estudos e pesquisa em lazer, práticas corporais e cultura - GELC.

Published

2016-02-15

How to Cite

Souza, C. A. M. de, Melo, J. M. e, Silva, W. M. da, & Silva, C. L. da. (2016). THE MEANINGS OF VIDEO GAMES TO YOUNG PEOPLE IN A TECHNICAL SCHOOL IN CAMPINAS-SP. Revista Brasileira De Estudos Do Lazer, 2(1), p.44–63. Retrieved from https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/469