FULL-TIME SCHOOLS AND THEIR ROLE IN LEISURE EDUCATION

Authors

  • Olívia Cristina Ferreira Ribeiro Faculdade de Educação Física - Unicamp
  • Gabriel da Costa Spolaor Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), mestrando no curso de Pós-graduação em Educação Física, FEF/Unicamp.
  • Elaine Prodócimo Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), Livre docente no curso de graduação e Pós-graduação em Educação Física, FEF/Unicamp, Coordenadora do Grupo de Estudos Escolar e do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre Violências GEPEVs.

Keywords:

Leisure, Education, Full-time schools.

Abstract

The National Education Plan (PNE) determines that by the year 2024, at least 50% of Brazilian schools must work full time. In order to meet the requirements of said plan, the number of so-called Full Time Schools (FTS) has grown. A FTS, when well planned, can contribute to leisure education, since, by extending the journey, it offers more time and space for initiation in the various cultural contents of leisure with the students. Thus, the objective of the present study was to discuss the relationship between the TSIs and the leisure, more specifically between the TSE and Leisure Education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olívia Cristina Ferreira Ribeiro, Faculdade de Educação Física - Unicamp

Docente na graduação em Educação Física, responsável pelas disciplinas ligadas ao lazer. Departamento de Educação Física e Humanidades. Faculdade de Educação Física (FEF), Universidade Estadual de Campinas, SP.

Published

2018-03-02

How to Cite

Ferreira Ribeiro, O. C., Spolaor, G. da C., & Prodócimo, E. (2018). FULL-TIME SCHOOLS AND THEIR ROLE IN LEISURE EDUCATION. Revista Brasileira De Estudos Do Lazer, 4(2), p.152–164. Retrieved from https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/556