UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES

Authors

  • Frankson Santiago Reis Instituto de Ensino Darwin
  • Patrícia do Socorro Chaves de Araújo Faculdade de Educação Física da Universidade do Estado do Pará
  • Tadeu João Ribeiro Baptista Faculdade de Educação Física e Dança da Universidade Federal de Goiás Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Goiás

Keywords:

University toy library, Teacher training, Pedagogical practices.

Abstract

This study sought to understand what contributions the university toys library offers as a space for teacher training. Therefore, wonders on what is the perception of the students of the degree courses of Estácio-FCAT regarding the university room of toys towards teacher training. The methodological procedures of the research to characterize by a qualitative research, of the exploratory type. A questionnaire by was used to collect the data, applied to 46 students of the Bachelor of Pedagogy, History and Biological Sciences courses of the Faculty Estácio-FCAT. The results found were analysis according to the interpretative method of the content analysis. The discourse of the subjects revealed disparities in what refers to the perception of the space of the university toys library as a space for teacher training, since, for part of the subjects, it did not contribute in her academic training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Frankson Santiago Reis, Instituto de Ensino Darwin

Graduado em Pedagogia pela Faculdade Estácio de Sá/Faculdade de Castanhal (Estácio-FCAT)

Professor do Ensino Fundamental I no Instituto de Ensino Darwin

Patrícia do Socorro Chaves de Araújo, Faculdade de Educação Física da Universidade do Estado do Pará

Possui graduação em Educação Física pela Universidade do Estado do Pará

Graduação em Pedagogia pela Universidade da Amazônia

Mestrado em Motricidade Humana pela Universidade do Estado do Pará

Doutorado em Pedagogia da Educação Física - Universidade Católica

Professora Assistente IV da Universidade do Estado do Pará.

Técnica da Equipe Pedagógica do Núcleo de Esporte e Lazer do Estado do Pará (NEL / SEDUC).

Participante do Grupo de Estudos em Lazer (GEL) da Universidade Estadual de Maringá.

Coordenadora da Especialização em Lazer - Universidade do Estado do Pará.

Tadeu João Ribeiro Baptista, Faculdade de Educação Física e Dança da Universidade Federal de Goiás Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Goiás

Licenciatura em Educação Física  - ESEFEGO

Especialista em Planejamento Educacional  - ASOEC

Especialista em Treinamento Esportivo - ESEFEGO

Mestre em Educação Brasileira - FE/UFG

Doutor em Educação - FE/UFG

Professor da Faculdade de Educação Física e Dança (FEFD/UFG)

Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE/UFG)

Published

2018-04-28

How to Cite

Reis, F. S., Araújo, P. do S. C. de, & Baptista, T. J. R. (2018). UNIVERSITY TOYS LIBRARIES AND TEACHER TRAINING: ACADEMIC [IN]VISIBILITIES. Revista Brasileira De Estudos Do Lazer, 4(3), p.96–115. Retrieved from https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/567