Terminologies and Definitions in the Use of Intelligibility

State-of-the-Art

Autores

  • Neide Cesar Cruz UFCG Autor

Resumo

Um aspecto controverso existente na literatura relacionada à inteligibilidade é a falta de consenso entre as terminologias e definições propostas. Este artigo apresenta uma revisão das terminologias e definições sugeridas para inteligibilidade entre o período de 1950 a 2003. Os conceitos e terminologias são discutidos e uma comparação entre eles é apresentada. Possíveis formas de coleta de dados para estudos em inteligibilidade são recomendadas.

Downloads

Os dados de download ainda não estão disponíveis.

Referências

BAMGBOSE, A. Torn between the norms: innovations in world Englishes. World Englishes, v. 17, n. 1, p. 1-14, 1998.

CATFORD, J. Intelligibility. English Language Teaching Journal, v. 1, n. 1, p. 7-15, 1950.

CRUZ, N. C. Pronunciation intelligibility in spontaneous speech of Brazilian learners' English. 2004. 210 f. Tese (Doutorado em Letras/Inglês e Literatura Correspondente) - Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, 2004.

DALTON, C.; SEIDLHOFER, B. Pronunciation. Oxford: Oxford University Press, 1995. 191p.

FIELD, J. The fuzzy notion of 'intelligibility': A headache for pronunciation teachers and oral testers. IATEFL Special Interest Groups Newsletter, p. 35-38, 2003.

JAMES, C. Errors in language learning and use: exploring error analysis. London: Longman, 1998. 304p.

JENKINS, J. Phonology of English as an international language: new models, new norms, new goals. Oxford: Oxford University Press, 2000. 258p.

KENWORTHY, J. Teaching English pronunciation. London: Longman, 1987. 164p.

THOMPSON, I. Foreign accents revisited: the English pronunciation of Russian immigrants. Language Learning, v. 41, n. 2, p. 177-204, 1991.

SMITH, L. E.; NELSON, C. L. International intelligibility of English: directions and resources. World Englishes, v. 4, n. 3, p. 333-342, 1985.

SMITH, L. E.; RAFIQZAD, K. English for cross-cultural communication: The question of intelligibility. TESOL Quarterly, v. 13, n. 3, p. 371-380, 1979.

Downloads

Publicado

12-02-2012