Brazilian federal public universities
Actions and strategies for opening science
Keywords:
Open science, Public universities, Open data, Scientific researchAbstract
This research proposal aims to identify and reflect on the actions of Brazilian federal public universities regarding the dissemination of scientific research, appropriating the importance that Open Science has been gaining. The five schools of thought that represent the perspectives of the authors Fecher and Friesike (2013) will be the focus of this study. It is proposed to address in the literature review the developments involving Open Science such as: open access, scientific publications, knowledge management and analysis and data use. It is intended to identify public policies adopted in Brazilian federal public universities; identify how federal public universities are defining their guidelines related to new ways of sharing data and information, through the perception of researchers; analyze web attention regarding Open Science, using altmetric indices. It is a research of mixed characteristics conducted by the Quadripolar Method, by Bruyne, Herman and Schoutheete (1974).
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam na Revista Múltiplos Olhares em Ciência da Informação mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista. Contratos adicionais poderão ser assumidos, separadamente, pelos autores, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (exemplo: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.