Competition Informations Management and Strategic Orientation

Authors

  • Braulio Oliveira FEI - Centro Universitário da Fundação Educacional Inaciana.
  • Juliana de Araújo Pereira FEI - Centro Universitário da Fundação Educacional Inaciana.
  • Josimeire Pessoa de Queiroz FEI - Centro Universitário da Fundação Educacional Inaciana.

Keywords:

Sistemas de informações de marketing, Orientação para o mercado, Informação da concorrência.

Abstract

This article aims to present the relationship of the marketing information (MIS) with the strategy of market orientation, and deepen the discussion on the management of information related to competition, little explored, especially as regards its operation. The results from the literature review and a case study indicate that, although critical for business success, information is obtained, processed and disseminated in ways less structured.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Braulio Oliveira, FEI - Centro Universitário da Fundação Educacional Inaciana.

Doutor em Administração pela FEA/USP; Mestre e Graduado em Administração pela Universidade Mackenzie; Professor do PPGA-FEI.

Juliana de Araújo Pereira, FEI - Centro Universitário da Fundação Educacional Inaciana.

Mestra em Administração pela FEI; Graduada em Administração pela PUC-SP; Executiva da Termodin.

Josimeire Pessoa de Queiroz, FEI - Centro Universitário da Fundação Educacional Inaciana.

Doutoranda em Administração de Empresas pela FEI; Mestra e Graduada em Administração pela FEI; Professora Universitária.

Published

2012-04-25

How to Cite

Oliveira, B., Pereira, J. de A., & Queiroz, J. P. de. (2012). Competition Informations Management and Strategic Orientation. Perspectivas Em Ciência Da Informação, 17(2), 123–142. Retrieved from https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22789

Issue

Section

Articles