Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista de Estudos da Linguagem
About
About the Journal
Editorial Team
Indexadores
Estatísticas
Privacy Statement
Contact
Edições
Edição atual
Edições anteriores
Announcements
Submissions
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 31 No. 1 (2023): Revista de Estudos da Linguagem
Vol. 31 No. 1 (2023): Revista de Estudos da Linguagem
Editors-in-chief-:
Gustavo Ximenes Cunha (UFMG), Janayna Maria da Rocha Carvalho (UFMG)
Published:
2024-10-06
Full Issue
PDF (Português (Brasil)) (Português (Brasil))
Artigos
Lexical composition of the vocabulary of four-year-old children from different social groups and its relationship to the linguistic environment
Macarena Sol Quiroga, Celia Renata Rosemberg, Florencia Alam
10-50
PDF (Español (España)) (Português (Brasil))
The toponymy of Tupi origin in the Intermediate Geographical Region of Rio Verde (GO)
Marilze Tavares, Renato Rodrigues-Pereira
51-76
PDF (Português (Brasil)) (Português (Brasil))
The plurichronotope of academic writing in graduation school
Guilherme Brambila
77-102
PDF (Português (Brasil)) (Português (Brasil))
Non-mobile stress in non-verbs in Portuguese
a usage-based diachronic approach
Paulo Chagas de Souza
103-145
PDF (Português (Brasil)) (Português (Brasil))
The Necrobiopolitics of COVID-19 in Brazil
Transitivity Choices in Global Media Representations
Fábio Alexandre Silva Bezerra, Anderson Alves de Souza
146-175
PDF (Português (Brasil))
External Vocalic Sandhi in Santomean Popular Portuguese
Amanda Macedo Balduino, Gabriel Antunes de Araujo
176-219
PDF (Português (Brasil)) (Português (Brasil))
Emotions projected in Michel Temer’s letter
Karen Pereira Fernandes de Souza, Lúcia Helena Martins Gouvêa
220-249
PDF (Português (Brasil)) (Português (Brasil))
From Individual Suffering to Collective Struggle
Narratives of Engagement of Mothers in Social Movements
Etyelle Pinheiro de Araújo
250-277
PDF (Português (Brasil)) (Português (Brasil))
School dictionaries as an instrument for the citizen formation of the student
Laiza Rodrigues Oliveira
278-304
PDF (Português (Brasil)) (Português (Brasil))
Spanish as a Second Language
a Preliminary Study of Brazilian Learners’ Perception of Intonational Contour on Wh- and Yes/ No Questions
Priscila Costa Machado, Carmen Lúcia Barreto Matzenauer
305-343
PDF (Português (Brasil)) (Português (Brasil))
Towards the Determination of the Quality of Argumentative Essays From the Lexical-Grammatical Analysis of Their Introductions
René Venegas, Eleine Castro-Cano, Pablo Carrasco-Del Carpio, Erika Choque-Vilca
344-386
PDF (Español (España)) (Português (Brasil))
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Português (Brasil)