BETWEEN TEACHING AND EXTENSION EXPERIENCES: NARRATIVE OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE MIDDLE OF THE COVID-19 PANDEMIC

NARRATIVAS DE ESTUDANTES UNIVERSITÁRIOS EM MEIO A PANDEMIA DA COVID-19

Authors

  • Daniele Noal Gai Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Aline Milena Castro Matos Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Paula Cadore Escola de Saúde Pública do Rio Grande do Sul
  • Miriam Chiara Pavan Coelho Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Keywords:

between experiences, crafts of difference, health narratives, University students, Covid-19

Abstract

This writing is a narrative between experiences, which narrates different possibilities and ways of being present in Networks, in order to develop another dimension of care, with the contribution of creative, constructive, inclusive virtual spaces in health and education.  In 2020, the Extension Project “Between: Crafts of Difference”, by the Faculty of Education, Federal University of Rio Grande do Sul, welcomed health professionals, researchers, workshops, professors, students and scholarship holders from North to South of Brazil. This movement was an invitation to be together, to be in a circle, and in conversation, collaborating with the University's internal and external community. This Extension Project offered and will continue to offer the community a potentially open, flexible and inclusive space. At the moment when we study and demand the curricularization of extension in graduation, this Project brings narratives, practical and innovative possibilities for the university scenario, inseparable from teaching, extension and research at the University, given the reports of undergraduate students highlighted in this text. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Brum. Eliane. O que significa cuidar de um filho na pandemia? Jornal El País. Disponível em: https://brasil.elpais.com/autor/eliane-brum/. Acesso em fevereiro de 2021.

Cadore, Paula; Gai, Daniele Noal Gai et al. Artesaniando possibilidades de acolhimento de Norte a Sul: entre experiências pandêmicas na saúde e na educação. Revista Climacom. Disponível em: http://climacom.mudancasclimaticas.net.br/. Acesso em abril de 2021.

Foucault, Michel. A coragem da verdade: o governo de si e dos outros II. Curso College de France (1983-1984). São Paulo: Martins Fontes, 2011.

Hesse, María. Frida Kahlo: uma biografia. Porto Alegre: L&PM, 2020.

Kasprczak, Alessandra; et al. Por uma artesania dos dias: entre sonhos e mãos. Disponível em: http://climacom.mudancasclimaticas.net.br/por-uma-artesania-dos-dias-entre-sonhos-e-maos/. Acesso em: setembro de 2020.

Krenak, Ailton. Ideias para adiar o fim do mundo. São Paulo: Companhia das Letras, 2020a.

Krenak, Ailton. A vida não é útil. São Paulo: Companhia das Letras, 2020.

Larrosa, Jorge. Tremores. Escritos sobre experiência. Belo Horizonte: Autêntica, Editora, 2015.

Petry, Ivan. Esperançar - Paulo Freire. Youtube, 19 jan. 2021. Disponível em <https://www.youtube.com/watch?v=rdQnW5oClBo> Acesso em: 19 abr. 2021.

Published

2023-07-22

How to Cite

NOAL GAI, D.; MILENA CASTRO MATOS, A.; CADORE, P.; CHIARA PAVAN COELHO, M. BETWEEN TEACHING AND EXTENSION EXPERIENCES: NARRATIVE OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE MIDDLE OF THE COVID-19 PANDEMIC: NARRATIVAS DE ESTUDANTES UNIVERSITÁRIOS EM MEIO A PANDEMIA DA COVID-19. Interfaces - Revista de Extensão da UFMG, [S. l.], 2023. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistainterfaces/article/view/36297. Acesso em: 18 jul. 2024.