Poesia semiótica
DOI:
https://doi.org/10.17851/2317-2096.6..45-60Resumen
A poesia semiótica através da chave léxica, transladou a verbivocovisualidade da Poesia Concreta - construtivista, realizada a apartir da letra, da sílaba e/ou palavra - para a poesia sem palavras do Poema Processo.Descargas
Citas
AZEVEDO FILHO, Leodegárío de. Poetas do modernismo – antologia crítica. Brasília: Instituto Nacional do Livro, 1972. 6 v.
CAMPOS, Augusto de. Poesia 1949-1979. São Paulo: Duas Cidades, 1979.
CAMPOS, Augusto de. Poesia, antipoesia, antropofagia. São Paulo: Cortez & Moraes, 1978.
CAMPOS, Augusto de; CAMPOS, Haroldo de; PIGNATARI, Décio. Teoria da poesia concreta – textos críticos e manifestos 1950-1960. 2. ed. São Paulo: Livraria Duas Cidades, 1975.
CIRNE, Moacy; SÁ, Álvaro. Do modernismo ao poema-processo e ao poema experimental: teoria e prática. Revista de Cultura Vozes, n. 1, Petrópolis, 1978.
CONCRETISMO. Revista de Cultura Vozes, n. 1, Petrópolis, 1977.
DANTAS, Vinicius; SIMON, Iumna Maria. Poesia Concreta. São Paulo: Abril, 1982.
DIAS-PINO, Wlademir. A separação entre inscrever e escrever (catálogo de exposição). Cuiabá: Edições do Meio, 1982.
DIAS-PINO, Wlademir. Processo: linguagem e comunicação. 2. ed. Petrópolis: Vozes, 1973.
DOLABELA, Marcelo. Mini-antologia da poesia concreta. Belo Horizonte, 1997.
EISENSTEIN, Serguei. O princípio cinematográfico e o ideograma. In: CAMPOS, Haroldo de (Org.). Ideograma: lógica, poesia, linguagem. São Paulo: Cultrix, 1977.
IGNATARI, Décio. Concracomunicação. 2. ed. São Paulo: Perspectiva, 1973.
MENEZES, Philadelpho. Poética e visualidade – uma trajetória da poesia brasileira contemporânea. São Paulo: Editora da UNICAMP, 1991.
MENEZES, Philadelpho. Roteiro de leitura: poesia concreta e visual. São Paulo: Ática, 1998.
PIGNATARI, Décio. Comunicação poética. São Paulo: Cortez & Moraes, 1977.
PIGNATARI, Décio. Informação. Linguagem. Comunicação. São Paulo: Perspectiva, 1968.
PIGNATARI, Décio. Poesia Pois É Poesia. São Paulo: Duas Cidades, 1977.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 1998 Marcelo Dolabela (Autor)
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial No Derivatives License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).