“Perto do fragmento, a totalidade”
percepções sobre a literatura moçambicana – entrevista com o pesquisador e intelectual Francisco Noa
DOI:
https://doi.org/10.35699/2317-2096.2023.44992Palabras clave:
Francisco Noa, Crítica Literária, Literaturas Africanas de Língua Portuguesa, MoçambiqueResumen
.
Referencias
GURNAH, Abdulrazac. Junto ao mar. Lisboa: Cavalo de Ferro, 2022.
MACEDO, Tania Celestino de; MAQUÊA, Vera. Literaturas de língua portuguesa: marcos e marcas. São Paulo: Arte & ciência, 2007.
NOA, Francisco. Império, mito e miopia: Moçambique como invenção literária. São Paulo: Editora Kapulana, 2015.
NOA, Francisco. Noémia de Sousa: a metafísica do grito. São Paulo: Editora Kapulana, 2016.
NOA, Francisco. Perto do fragmento, a totalidade: olhares sobre a literatura e o mundo. São Paulo: Editora Kapulana, 2012.
NOA, Francisco. Uns e outros na literatura moçambicana – ensaios. São Paulo: Editora Kapulana, 2017.
PRATT, Mary Louise. A crítica na zona de contato: nação e comunidade fora de foco. Travessia, Florianópolis, n. 38, p. 7-29, jan./jun. 1999. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/travessia/article/view/14665. Acesso em: 1 fev. 2023.
ROSÁRIO, Lourenço Joaquim da Costa. A narrativa africana da expressão oral: transcrita em português. Lisboa: Instituto de Cultura e Lingua Portuguesa; Angolê, 1989.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2023 Luciana Brandão Leal (Autor)

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial No Derivatives License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).