Do herói às mentalidades: a questão do sujeito histórico para o ensino de História Soares, Maria Inez Lemos
Keywords:
Jujeito, Ensino de históriaAbstract
Buscou- se, através deste trabalho, estabvelecer um diálogo entre as diferentes concepções de sujeito histórico que influenciaram, em maior ou menor grau, o ensino da História, e estreiar a relação: produção do conhecimento histórico e ensino da História. Nesse sentido, exploraram-se ao máximo as diferentes opções epistemológicas capazes de provocar um repensar do real histórico. Percorrreram-se as diferentes concepções de sujeito histórico.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Educação em Revista
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
All contents of the publication, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons license of type BY attribution. This license allows others to distribute, remix, adapt and create from work published in Educação em Revista, even for commercial purposes, as long as they give it due credit for the original creation. If the author is responsible for remixing or adapting, he should send a message to the editorial department of Educação em Revista informing such a situation with proof of the credit attribution of the original publication.