The Quotidian, the Ordinary and the Ephemeral in Cíntia Moscovich’s Short Stories Collection Essa coisa brilhante que é a chuva
DOI:
https://doi.org/10.35699/1982-3053.2021.36540Keywords:
Cíntia Moscovich, Epiphanies, Short storyAbstract
According to Ricardo Piglia, the short story contains two stories, one underlying the other. The hidden one would be fragmentary and elliptical, and the short story writer would be successful if being able to structure this feat. Cíntia Moscovich, as a skillful storyteller, when narrating these common stories in Essa coisa brilhante que é a chuva, published in 2012, highlights the beauty hidden in the story that, apparently, can go unnoticed. The present article intends to demonstrate how Moscovich sews the plots underlying the nine stories in the collection, by means of surprises, epiphanies, visions, showing a line of tension and double effect, revealing them only in the surprising endings.
Downloads
References
CARPINEJAR, Fabrício. In: MOSCOVICH, Cíntia. Essa coisa brilhante que é a chuva. Rio de Janeiro: Record, 2012.
MENDES, Murilo. Poliedro. São Paulo: Companhia das Letras, 2017.
MOSCOVICH, Cíntia. Essa coisa brilhante que é a chuva. Rio de Janeiro: Record, 2012.
MOSCOVICH, Cíntia. Por que Sou Gorda, Mamãe? Rio de Janeiro: Record, 2006.
PIGLIA, Ricardo. Formas breves. Tradução de José Marcos Mariani de Macedo. São Paulo: Companhia das Letras, 2004.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Arquivo Maaravi: Revista Digital de Estudos Judaicos da UFMG
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado para quaisquer fins, inclusive comerciais.