Behavior to get informed in Museums

reflections on the need, search and use of information by the user audience

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35699/2237-6658.2022.36237

Keywords:

user studies, informational behavior in museums, behavior models to get informed

Abstract

Studying the behavior to inform the visitor of museums - in the light of Information Science - consists of the problem of this article. The objective is, therefore, to select research dedicated to the understanding of the processes of identification of the need, search and use of information, debating them within the museum and its information systems to the public. For this, a bibliographical research was carried out, using the keywords "informational behavior", "models of search and use of information", "models of behavior to inform" and "behavior to inform in museums", in the bases Scopus, Scielo and Google Scholar. As a result, a behavior model is proposed to inform the museal public, emphasizing the cognitive, emotional and situational aspects that gravitate in informational practice in these environments. It is justified, because it presents relevant information to the managers of these entities, raising discussions about which factors determine the relationship of the museum visitor and their search for information, corroborating the survey of insights for the improvement of the information services of these spaces.

Author Biographies

  • Larissa Fernandes Dutra, Universidade Federal de Minas Gerais

    Turismóloga pelo Instituto de Geociências da Universidade Federal de Minas Gerais (2016). Mestre em Gestão e Organização do Conhecimento pela Escola de Ciência da Informação da Universidade Federal de Minas Gerais (2018). Doutoranda em Gestão e Organização do Conhecimento pela Escola de Ciência da Informação da Universidade Federal de Minas Gerais. Membro dos grupos de pesquisa Turismo, economia, cultura e território (CNPq) e Estudos em Museologia, Arte e Estética na Tecnologia, Educação e Ciência (MUSAETEC - ECI UFMG).

  • Frederico César Mafra Pereira, Universidade Federal de Minas Gerais

    Doutor e Mestre em Ciência da Informação pela Escola de Ciência da Informação (ECI) da UFMG, Bacharel em Ciências Econômicas pela FACE-UFMG, e Especialista em Gestão Estratégica de Marketing pelo CEPEAD-UFMG. Educador há 19 anos, atualmente como Professor Adjunto da Universidade Federal de Minas Gerais, na Escola de Ciência da Informação, Departamento de Tecnologia e Gestão da Informação (DTGI), e como Professor Permanente do Programa de Pós-Graduação em Gestão & Organização do Conhecimento da Universidade Federal de Minas Gerais, na linha de pesquisa Gestão & Tecnologia da Informação e Comunicação (GETIC). Membro do Comitê Editorial da Revista REUNA (desde março de 2020), e produtor de conteúdo em mídias digitais, além de atuar como palestrante.

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Published

2022-08-09

How to Cite

Behavior to get informed in Museums: reflections on the need, search and use of information by the user audience. Múltiplos Olhares em Ciência da Informação , Belo Horizonte, v. 12, 2022. DOI: 10.35699/2237-6658.2022.36237. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/moci/article/view/36237. Acesso em: 22 dec. 2024.

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