Project-Based Learning

experience report on Analytical Geometry discipline

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35699/2237-5864.2019.2600

Keywords:

Active methodologies, Project-Based Learning, Higher education, Analytical Geometry

Abstract

The article reports the experience of Engineering courses at Positivo University from the need to engage students and develop the highest order skills in Anderson's Taxonomy et al. (2001). In the context of pedagogical practices, a Project-Based Learning was developed with students of the first year of Engineering. The didactic sequences articulate theory and practice, favoring the study of conic, quadratic, cylindrical surfaces and their applications. Specifically, Project-Based Learning was used as a methodological strategy to make classes more interactive, reducing student passivity, developing autonomy and engagement from real problems and situations. The results of the experiment demonstrated a significant difference in student performance in the assessments that involved the proposed study themes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Waléria Adriana Gonçalez Cecílio, Universidade Positivo (UP), Curitiba, PR, Brasil.

É doutora em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUCPR) e graduada em Licenciatura em Matemática pela Universidade Tuiuti do Paraná. Professora da Universidade Positivo (UP) e professora tutora da Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUCPR). Dedica-se às metodologias de ensino e aprendizagem. Interessa-se, sobretudo, por ensino de matemática, metodologias ativas e qualidade na Educação a Distância.

 

Daniel Guimarães Tedesco, Universidade Positivo (UP), Curitiba, PR, Brasil.

Bacharel em Física e doutor em Ciências (Física) pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ). Atualmente é professor da Universidade Positivo (UP), membro do Núcleo Docente Estruturante das Licenciaturas em Física e Matemática. Dedica-se a pesquisa em Teoria Quântica de Campos, e interessa-se por metodologias ativas no ensino de Física e Matemática.

Published

2019-09-17

How to Cite

CECÍLIO, W. A. G.; TEDESCO, D. G. Project-Based Learning: experience report on Analytical Geometry discipline. Revista Docência do Ensino Superior, Belo Horizonte, v. 9, p. 1–20, 2019. DOI: 10.35699/2237-5864.2019.2600. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2600. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Article