From metaphor machine to being-with apparatus
DOI :
https://doi.org/10.35699/2237-5864.2020.21540Mots-clés :
Media Archaeology, Media Practice, Digital Humanities, Installation, New Media TheoryRésumé
This paper takes a look at how we have developed devices to create and transmit meaning. It looks at how these devices have been designed and used to present a view of the world to the viewer. It also looks at what the tendencies within the functioning of media devices are and how that changes the way we perceive information and create world views. Furthermore, it asks how the nature of these devices determine how we communicate through them and what are the tensions they create. Lastly, we ask what this means for present and future use of such technology in an experiential and informative environment.
Références
BARTHES, Roland. Camera lucida: reflections on photography. New York: Hill and Wang, 1981.
BAUDRILLARD, Jean. Simulacra and simulation. Ann Arbor: University of Michigan Press, 1994.
BAUDRILLARD, Jean; Weibel, Peter; Neue Galerie am Landesmuseum Joanneum. Jean Baudrillard:Fotografien 1985-1998, [9.1.-14.2.1999, Neue Galerie Graz am Landesmuseum Joanneum, Graz] = Photographies = Photographs. Ostfildern-Ruit Germany. New York: Hatje Cantz, 1999.
BENJAMIN, Walter. On photography. Edited and translated by Esther Leslie. London: Reaktion Books, 2015.
BLANCHOT, Maurice. Friendship. Translated by Elizabeth Rottenberg. Stanford, Calif.: Stanford University Press, 1997.
CHUN, Wendy Hui Kyong. Programmed visions: software and memory. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2011.
ELKINS, James. What photography is. New York: Routledge, 2011.
FLUSSER, Vilém. Towards a philosophy of photography. London: Reaktion, 2000.
FLUSSER, Vilém. Into the universe of technical images. Minneapolis, Minn.: University of Minnesota Press; Bristol: University Presses Marketing, 2011.
FLUSSER, Vilém. Does writing have a future? Introduction by Mark Poster, Translated by Nancy Ann Roth. Minneapolis, Minn.: University of Minnesota Press, 2011.
NEWHALL, Beumont. The history of photography from 1839 to the present day. New York: Museum of Modern Art, 1949.
STIEGLER, Bernard. Technics and time. Stanford, Calif.: Stanford University Press, 1998.
TALBOT, William Henry Fox. Pencil of nature (1969 reproduction of the 1844 edition. ed.). [S.l.]: Da Capo, 1969.
ZIELINSKI, Siegfried. Deep time of the media: toward an archaeology of hearing and seeing by technical means. Foreword by Timothy Druckrey. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2006.
ZIELINSKI, Siegfried; WAGNERMAIER, Silvia. Variantology: on deep time relations of arts, sciences, and technologies. Translated by Gloria Custance. Köln: W. König, 2005.
ŽIŽEK, Slavoj. On belief (Thinking in Action). London; New York: Routledge, 2001.
Téléchargements
Publiée
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado
- É responsabilidade dos autores a obtenção da permissão por escrito para usar em seus artigos materiais protegidos por lei de Direitos Autorais. A Revista PÓS não é responsável por quebras de direitos autorais feitas por seus colaboradores.