Hybrid identity
A study of the development of self-identity with digital media and artificial intelligence
DOI :
https://doi.org/10.35699/2237-5864.2020.21572Mots-clés :
Identity, Hybrid, Self-identity, Technology, Artificial intelligenceRésumé
Current society is constantly fixated behind a screen. Every moment of our waking lives is uploaded and shared online for the rest of the world to browse; and the way people view us has become vastly important to us. Our sense of identity has been sy. This study will delve into whether our self-identities have drastically changed due to the world revolving around haped to focus on how others might think of us; rather than forming and under-standing our own self-identitdigital media. Additionally, whether this is leading towards the development of a new ‘hybrid’ form of identity that goes hand-in-hand with technology.
Références
CANBEK, N.G.; MUTLU, M.E. On the track of artificial intelligence: Learning with intelligent personal assistants. Journal of Human Sciences, v. 13, n. 1, p. 592-601, 2016
DIAKOPOULOS, N. Automating the news: How algorithms are rewriting the media. Cambridge, MA: Harvard University Press, 2019.
DUMAS, T. M. et al. Lying or longing for likes? Narcissism, peer belonging, loneliness and normative versus deceptive like seeking on Instagram in emerging adulthood. Computers in Human Behaviour, v. 71, 1-10, 2017.
FLUSS, Donna. The AI Revolution in Customer Service. Customer Relationship Management, p. 38, jan. 2017.
GIDDENS, A. Modernity and Self Identity: self and society in the late modern age. Cambridge: Polity Press, 1991.
BAUMAN, Z. From Pilgrim to Tourist – or a Short History of Identity. In: HALL, S.; DU GAY, P. (Ed.). Questions of Cultural Identity. London: Sage Publications, 1996. p. 18-25.
HUANG, M.; RUST, R. Artificial Intelligence in Service. Journal of Service Research, v. 21, n. 2, p.155-156, 2018.
LASCH, C. The culture of narcissism: American life in an age of diminishing expectations. New York: Norton & Company. 1979.
LINDÉN, C.-G.; et al. News automation: The rewards, risks and realities of “machine journalism”. Frankfurt: World Association of Newspapers and News Publishers, WAN-IFRA, 2019.
LOPATOVSKA, I. et al. Talk to me: Exploring user interactions with the Amazon Alexa. Journal of Librarianship and Information Science, v. 51, n. 4, p. 984-997, 2018.
MANAGO, A. et al. Self-presentation and gender on MySpace. Journal of Applied Developmental Psychology, v. 29, n. 6, p.446-458, 2008.
MORRIS, J. Can computers create art?. New York: Atropos Press, 2009
MINSKY, Marvin. The Emotion Machine: Commonsense Thinking, Artificial Intelligence, and the Future of the Human Mind. New York: Simon & Schuster, 2006.
VAN HOUSE, N.; CHURCHILL, E. Technologies of memory: Key issues and critical perspectives. Memory Studies, v. 1, n. 3, p. 295-310, 2008.
VALKENBURG, P.; Schouten, A.; Peter, J. Adolescents’ identity experiments on the internet. New Media & Society, v. 7, n. 3, p. 383-402, 2005.
Téléchargements
Publiée
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado
- É responsabilidade dos autores a obtenção da permissão por escrito para usar em seus artigos materiais protegidos por lei de Direitos Autorais. A Revista PÓS não é responsável por quebras de direitos autorais feitas por seus colaboradores.