Initial formation on career plans from teaching courses

a compared analysis of cases in Paraná

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35699/2238-037X.2023.41320

Keywords:

Teaching career plans, Initial formation, Teacher Valorization

Abstract

The present article presents parti al results from a research regarding the dimension of teaching career plans’. Considering teacher’s initial formation in order to teach in different cities throughout Paraná, three cities were chosen to be analyzed as exemplary cases: Itaperuçu, Pinhais and Quatro Barras. The main conclusions show that high school teaching courses are offered only because these cities have openings, and the openings only exist because there are such courses.

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Author Biographies

Michele Jiombra Alves de Oliveira, Universidade Federal do Paraná (UFPR)

Mestre em educação pela Universidade Federal do Paraná. Graduada em pedagogia também pela
Universidade Federal do Paraná. Atualmente é professora no setor privado na região metropolitana de
Curitiba

Andrea Barbosa Gouveia, Universidade Federal do Paraná (UFPR)

Doutora e mestre em educação pela Universidade de São Paulo. Graduada em pedagogia pela Universidade Federal do Paraná. Atualmente é professora titular do Setor de Educação da UFPR. 

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Published

2023-05-29

How to Cite

OLIVEIRA, M. J. A. de; GOUVEIA, A. B. Initial formation on career plans from teaching courses: a compared analysis of cases in Paraná. Trabalho & Educação, Belo Horizonte, v. 32, n. 1, p. 63–74, 2023. DOI: 10.35699/2238-037X.2023.41320. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/41320. Acesso em: 16 aug. 2024.

Issue

Section

ARTIGOS