How to address a work situation in training from a ergological perspective?
DOI:
https://doi.org/10.35699/2238-037X.2023.49273Keywords:
Training, Working situation, Impossible, UnsustainableAbstract
Starting from a working situation, the ergological approach allows characterizing two levels of approaching a single reality: one that fits the very local and very present, the other one that recalls constantly antecedent norms, on a general level. Distinguishing these two levels (anchoring and referencing) allows finding their dialectics and taking advantage of it in professional training.
Downloads
References
CANGUILHEM, G. O normal e o patológico. 4ª. edição ampliada. Tradução: Maria Thereza Redig Barrocas. Revisão técnica: Jorge Costa e Silva. Rio de Janeiro: Florence Universitária. 1995.
GUÉRIN, F., LAVILLE, A., DANIELLOU, F., DURAFFOURG, J., KERGUELEN, A. Compreender o trabalho para transformá-lo. São Paulo: Edgard Blücher / Fundação Vanzolini, 2001.
SCHWARTZ, Yves. Le paradigme ergologique ou un métier de Philosophe. Toulouse: Editions Octares, 2000.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Trabalho & Educação
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.