The sacrifice of Abraham and their obscure visual possibilities

Authors

  • Alcebíades Diniz Miguel Universidade Estadual de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.17851/1982-3053.2.2.4-12

Keywords:

Sacrifice, Abraham, Art

Abstract

The biblical narrative paradigm chosen by Auerbach – which is contrasted to the Homeric episode of the discovery of the scar on the thigh of Ulysses, Odyssey–is, precisely, that of the sacrifice of Abraham. The plot prototypical by obscurity makes a glimpse of the signifier’s manifests into strange conflict with what cannot be expressed. The voice of God, as demonstrated by Auerbach, emerges from somewhere obscure, getting even so the prompt response of Abraham that, despite everything, was prepared to respond immediately and obediently to the so-called mysterious and that even is shifted, once the area of its manifestation isn’t etched in short narrative of the episode.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Alcebíades Diniz Miguel, Universidade Estadual de Campinas

Graduado em Lingüística pela Universidade de São Paulo e Mestre em Teoria Literária pela Universidade Estadual de Campinas. Atualmente é Doutorando em Teoria e História Literária também na UNICAMP.

References

AUERBACH, Erich. Mimesis: a representação da realidade na literatura ocidental. Trad. Jacó Guinsburg. São Paulo: Perspectiva, 1976.

A BÍBLIA DE JERUSALÉM. São Paulo: Edições Paulinas, 1992.

BENJAMIN, Walter. O narrador: considerações sobre a obra de Nikolai Leskov. In: Obras escolhidas: magia e técnica, arte e política. Ensaios sobre literatura e história da cultura. Trad. Sérgio Paulo Rouanet. São Paulo: Brasiliense, 1985.

BORGES, Jorge Luis. Obras Completas. Vol. IV. Vários tradutores. São Paulo: Globo, 1999.

EURÍPEDES. Ifigênia em Áulis. As Fenícias. As Bacantes. Trad. Mário da Gama Kury. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1993.

KIERKEGAARD, Sören Aabye. Temor e tremor. Rio de Janeiro: Ediouro, S/D.

Published

2008-03-30

How to Cite

Miguel, A. D. (2008). The sacrifice of Abraham and their obscure visual possibilities. Arquivo Maaravi: Revista Digital De Estudos Judaicos Da UFMG, 2(2), 4–12. https://doi.org/10.17851/1982-3053.2.2.4-12