The lightness of the centaur
DOI:
https://doi.org/10.17851/1982-3053.6.11.76-85Keywords:
Moacyr Scliar, Narrative, HybridismAbstract
This paper tries to analyze Moacyr Scliar's narrative techniques in O centauro no jardim [The centaur in the garden], from the perspective of Mikhail Bakhitin's and Donna Harawavs concepts of hybridism. It also discusses the role and limits of theoretical knowledge as a cultural practice.
Downloads
References
BAKHTIN, Mikhail. A cultura popular na Idade Média e no Renascimento. Trad. Vara Frateschi. São Paulo: Hucited, 1993.
BAKHTIN, Mikhail. The Dialogic Imagination. Austin: University of Texas Press, 1985.
DADOUN, Roger. King-Kong: du monstre com me démonstration. Littérature. Paris, 8, déc. 1972.
LAVIE, Smadar; SWEDENBURG, Ted (Ed.). Introduction to Displacement, Diaspora and Geographies of Identity. Durham: Duke University Press, 1996.
LIMA, Luiz Costa. Dispersa demanda. Rio de Janeiro: Francisco Alves, 1981.
PRINS, Baukje. The Ethics of Hybrid Subjects: Feminist Constructivism According to Donna Haraway. Science, technology & human velues, 20 (3), Summer 1995.
SCLIAR, Moacyr. O centauro no jardim. Porto Alegre: L&PM, 1983.
TEZZA, Cristóvão. Livro de Moacyr Scliar perturba com leveza. O Estado de São Paulo, 3 de maio de 1997. Caderno 2.
YOUNG, Robert. Colonial desire – Hybridity in Theory, Culture and Race. London; New York: Routledge, 1995
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado para quaisquer fins, inclusive comerciais.