A look into Preparing Secondary Science Teachers with Citizen Science
Palavras-chave:
ecojustice, teacher preparation, ethnography, collaboration, citizen scienceResumo
Ecojustice philosophy is an exciting approach for science education that can increase student and community interactions while promoting awareness of culture, science, and learning. The research presented here was collected over one semester of a secondary science teacher preparation course that utilized ecojustice philosophy and citizen science as a framework for instruction. Highlighted in this article are expectations of the professor and university, assignments and daily course activities, the location of courses as they serve as exemplars of enacting ecojustice philosophy, and perspectives from preservice teachers on what they were learning. This research shares that when pre-service teachers are allowed to participate in philosophical and pedagogical approaches to science instruction that contradict the familiar, they express discomfort. However, these learning opportunities have long-term potential benefits. By forcing preservice teachers to step outside of their comfortable spaces and into class being held in the rain, their perceptions of teaching and learning were defied. In turn, these related experiences encouraged them to alter their teaching practices to co-exist alongside a new framework of ecojustice philosophy, a philosophy that highlights the benefit to challenging assumptions and promoting diversity in thought and action. The ability to consider alternative perspectives, at least for these preservice teachers, provided rewards that may be felt by their students, such as a deeper appreciation for and involvement within the local community.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os autores são responsáveis pela veracidade das informações prestadas e pelo conteúdo dos artigos.
Os autores que publicam neste periódico concordam plenamente com os seguintes termos:
- Os autores atestam que a contribuição é inédita, isto é, não foi publicada em outro periódico, atas de eventos ou equivalente.
- Os autores atestam que não submeteram a contribuição simultaneamente a outro periódico.
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à RPBEC o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial neste periódico.
- Os autores atestam que possuem os direitos autorais ou a autorização escrita de uso por parte dos detentores dos direitos autorais de figuras, tabelas, textos amplos etc. que forem incluídos no trabalho.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (por exemplo, publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (por exemplo, em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após a publicação visando aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
Em caso de identificação de plágio, republicação indevida e submissão simultânea, os autores autorizam a Editoria a tornar público o evento, informando a ocorrência aos editores dos periódicos envolvidos, aos eventuais autores plagiados e às suas instituições de origem.