About the Journal

(Brazilian Journal of Research in Science Education)

The Brazilian Journal of Research in Science Education (RBPEC) is a publication of the Brazilian Association of Research in Science Education (ABRAPEC) and aims to disseminate results and reflections from research conducted in the field of Science Education with ethics and efficiency, in order to contribute to the consolidation of the field, to the training of researchers, and to the production of knowledge in Science Education, which will support the development of educational actions responsible and committed to the improvement of scientific education and social well-being.

Currently, it is rated as A1 in the QUALIS CAPES.

e-ISSN: 1984-2686   ISSN: 1806-5104

 

 

Announcements

ABEC Brasil abre inscrições para o Prêmio Jürgen Döbereiner 2025 - Editor do Futuro e Jovem Editor

2025-07-10

O Prêmio Jürgen Döbereiner – denominação introduzida em 2022 – é concedido pela ABEC Brasil desde 2001, em duas categorias que se alternam anualmente:

Editor do Futuro, com o propósito de identificar jovens pessoas pesquisadoras, com talento e aptidão para a editoria científica, as quais, porém, não tenham considerado tal possibilidade como parte de suas carreiras. A premiação visa a trazê-las para esse universo, mediante participação no ABEC Meeting e nos cursos oferecidos pela Associação. É uma aposta no futuro.
Jovem Editor, que reconhece o mérito de uma jovem pessoa pesquisadora, com envolvimento ainda recente na preparação de periódicos científicos, porém já com resultados que permitam antever sua chegada a uma posição de Editor Científico.

Excepcionalmente, neste ano de 2025, em que a ABEC Brasil comemora seus 40 anos de apoio aos periódicos do Brasil, foi decidido atribuir o prêmio nas duas categorias.

Edital para a categoria Editor do Futuro

Edital para a categoria Jovem Editor

Read more about ABEC Brasil abre inscrições para o Prêmio Jürgen Döbereiner 2025 - Editor do Futuro e Jovem Editor

Current Issue

v. 25 (2025): Janeiro-Dezembro
Published: 2025-02-18

Editorial

  • UM BRINDE AOS 25 ANOS DA RBPEC: Uma História de Consolidação e Divulgação da Educação em Ciências

    Aline Andréia Nicolli, Márcia Gorette Lima da Silva, Silvania Sousa do Nascimento, Suzani Cassiani
    e60402, 1-11
    DOI: https://doi.org/10.28976/1984-2686rbpec2025u423433

Artigos

View All Issues

The Brazilian Journal of Research in Science Education (RBPEC) is a publication of the Brazilian Association of Research in Science Education (ABRAPEC) and aims to disseminate results and reflections from research conducted in the field of Science Education with ethics and efficiency, in order to contribute to the consolidation of the field, to the training of researchers, and to the production of knowledge in Science Education, which will support the development of educational actions responsible and committed to the improvement of scientific education and social well-being.

Currently, it is rated as A1 in the QUALIS CAPES (2017-2020) evaluation of the fields of Education and Teaching.

e-ISSN: 1984-2686 

ISSN: 1806-5104