Developing Awareness of Connections Between Science, Technology and the Environment through Participation in a Game-Like Approach to Curriculum
Palavras-chave:
Environmental literacy, STSE education, discourse analysis, learning through video games, middle school educationResumo
If we are ever to achieve the goal of redirecting technological development along more environmentally and socially responsible lines we need to provide students with opportunities to examine the processes of science and technology, the possible costs and consequences of this work, and the choices available to us. The purpose of this study is to examine students’ developing environmental literacy in the Heat Game. The Heat Game is a game-like approach to curriculum designed to support students developing their environmental literacy while addressing curriculum requirements for a grade 7 unit, Heat in the Environment, in Ontario, Canada. Based on principles of learning in video-games, the Heat Game recreates a simulation of a science and technology setting wherein student-participants role-play junior professional scientists communicating online within a community of scientists. In their roles they work to solve a virtual challenge to design energy-efficient housing, and reflect on possible environmental and societal consequences of their designs. This study, which is part of a larger design-based research study of The Heat Game, uses discourse analysis to examine online role-playing conversations generated within the game as well as online correspondence between students and their teacher after the game. The study demonstrates that through actions and online conversations in the Heat Game students developed their environmental literacy, including understandings of the relationships between science, technology and the environment and the consequences of choices we make. In addition the study provides support for the ideas of Gee (2007) regarding how we can use the principles of learning in video games to create opportunities for students to develop a literacy; in this case environmental literacy.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os autores são responsáveis pela veracidade das informações prestadas e pelo conteúdo dos artigos.
Os autores que publicam neste periódico concordam plenamente com os seguintes termos:
- Os autores atestam que a contribuição é inédita, isto é, não foi publicada em outro periódico, atas de eventos ou equivalente.
- Os autores atestam que não submeteram a contribuição simultaneamente a outro periódico.
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à RPBEC o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial neste periódico.
- Os autores atestam que possuem os direitos autorais ou a autorização escrita de uso por parte dos detentores dos direitos autorais de figuras, tabelas, textos amplos etc. que forem incluídos no trabalho.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (por exemplo, publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (por exemplo, em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após a publicação visando aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
Em caso de identificação de plágio, republicação indevida e submissão simultânea, os autores autorizam a Editoria a tornar público o evento, informando a ocorrência aos editores dos periódicos envolvidos, aos eventuais autores plagiados e às suas instituições de origem.