Environmental Learning as a Unique Context for Science Education
Palavras-chave:
environmental education, science education, place based education, sustainability, experiential learningResumo
Challenges faced by science and environmental educators in respect to the distinctions and interrelationships between these fields have been many over the past few decades. While some scholars note contradicting epistemologies and purposes in their critique of the nature of an environmental (science) education, this paper considers another perspective: through participatory methods it examines how environmental learning may form a unique and qualitatively different context for science education. The paper also highlights a collaborative inquiry into the practices of environmental learning as it is enacted in formal school curriculums in British Columbia, Canada. Our efforts involved critical document analysis of frameworks and resources from around the world. Focus groups and interviews conducted over a period of 16 months informed a collaborative writing process that included teachers, academics and government officials. The framework produced offers a conceptual view for environmental learning in all settings (including science) while providing several principles of teaching and learning to guide educators in designing activities for varied learning contexts. The framework provides a number of perspectives around which environmentally-focused lessons may be developed and demonstrates that environmental education should included scientific understandings but be broadened to include other forms of knowledge including aesthetic appreciation, social responsibility and the development of an environmental ethic.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os autores são responsáveis pela veracidade das informações prestadas e pelo conteúdo dos artigos.
Os autores que publicam neste periódico concordam plenamente com os seguintes termos:
- Os autores atestam que a contribuição é inédita, isto é, não foi publicada em outro periódico, atas de eventos ou equivalente.
- Os autores atestam que não submeteram a contribuição simultaneamente a outro periódico.
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à RPBEC o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial neste periódico.
- Os autores atestam que possuem os direitos autorais ou a autorização escrita de uso por parte dos detentores dos direitos autorais de figuras, tabelas, textos amplos etc. que forem incluídos no trabalho.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (por exemplo, publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (por exemplo, em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após a publicação visando aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
Em caso de identificação de plágio, republicação indevida e submissão simultânea, os autores autorizam a Editoria a tornar público o evento, informando a ocorrência aos editores dos periódicos envolvidos, aos eventuais autores plagiados e às suas instituições de origem.