Socio-scientific Issues based Teaching and Learning: Hydrofracturing as an Illustrative context of a Framework for Implementation and Research
Palavras-chave:
Discourse, Hydrofracturing, Instructional model, Socio-scientific issues, Theory-to-practiceResumo
Global citizens are constantly immersed in issues like hydraulic fracturing or "hydrofracturing" that rely upon scientific knowledge and the ability to negotiate multiple forms of evidence and reasoning to make informed decisions. Historically, Environmental Education and Science Education have been well positioned to provide learning experiences that support the development of important skills like Discourse that are requisite for full participation in our worldwide community. In this article, we explore the confluence of environmental education, science education, and the emergence of an empirical model for socio-scientific Issues (SSI) based teaching and learning. While environmental education and science education have distinct differences, there are significant overlaps in content and process. The emergence of SSI from the field of science education presents opportunities to drive environmental education, and a new framework for guiding SSI based teaching and learning can be useful in terms of informing focus, structure and processes for teaching through issues. Using hydrofracturing as a sample issue, we demonstrate how this recently developed SSI framework can be applied to create learning environments that support development of critical Discourse practices and further the goals of science and environmental education. The core aspects of the framework are 1) design elements, 2) learner experiences, and 3) teacher attributes. We elaborate each of these aspects and demonstrate how to reposition science content and the roles of students and teachers to engage in the issue of hydrofracturing. The SSI framework also highlights the importance of a safe classroom community and an awareness of the broader geo-political context when practicing SSI based teaching and learning. This work provides a theoretical and practical basis to drive the fields of science and environmental education towards research and teaching that promote engaged global citizenship and social justice.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Os autores são responsáveis pela veracidade das informações prestadas e pelo conteúdo dos artigos.
Os autores que publicam neste periódico concordam plenamente com os seguintes termos:
- Os autores atestam que a contribuição é inédita, isto é, não foi publicada em outro periódico, atas de eventos ou equivalente.
- Os autores atestam que não submeteram a contribuição simultaneamente a outro periódico.
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à RPBEC o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial neste periódico.
- Os autores atestam que possuem os direitos autorais ou a autorização escrita de uso por parte dos detentores dos direitos autorais de figuras, tabelas, textos amplos etc. que forem incluídos no trabalho.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (por exemplo, publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (por exemplo, em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após a publicação visando aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
Em caso de identificação de plágio, republicação indevida e submissão simultânea, os autores autorizam a Editoria a tornar público o evento, informando a ocorrência aos editores dos periódicos envolvidos, aos eventuais autores plagiados e às suas instituições de origem.