Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Brazilian Journal of Research in Science Education
  • About
    • About the Journal
    • Focus and Scope
    • Regimento
    • Editorial Team
    • Reviewers
    • Statistics
    • Contact
  • Submissions
    • Submission guidelines
    • Tutorial for authors
  • Current Issue
  • Previous Issues
  • Indexing information
  • News
Search
  • News
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 No. 2 (2005): Maio-Agosto

Vol. 5 No. 2 (2005): Maio-Agosto

Published: 2011-03-09

Artigos

  • Concepções epistemológicas veiculadas pelos parâmetros curriculares nacionais na área de ciências naturais de 5º a 8º série do ensino fundamental

    Patricia Visintainer Pino, Fernanda Ostermann, Marco Antonio Moreira
    • PDF (Portuguese)
  • O discurso da divulgação científica no livro didático de ciências: características, adaptações e funções de um texto sobre clonagem

    Tatiana Galieta Nascimento
    • PDF (Portuguese)
  • Las concepciones y creencias de profesores de ciencias naturales sobre ciencia, su enseñanza y aprendizaje, mediadas por la formación inicial, la educación continuada y la experiencia profesional.

    Esteban Alberto Rodríguez Garrido, Jesús Angel Meneses Villagrá
    • PDF (Portuguese)
  • Las situaciones de una propuesta didáctica sobre la interacción gravitatoria

    María Silvia Stipcich, Marco Antonio Moreira, Concesa Caballero Sahelices
    • PDF (Portuguese)

Language

  • English
  • Español
  • Português

Make a Submission

Make a Submission

Information

  • For Readers
  • For Authors

Developed By

Open Journal Systems

Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências (RBPEC) - e-ISSN: 1984-2686 - ISSN: 1806-5104

All papers are published with a Creative Common License Attribution Non-commercial 4.0 International

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.