Gênero, educação em sexualidade e formação docente
descortinando o curso de educação física da Universidade Federal de Sergipe
DOI:
https://doi.org/10.35699/2237-5864.2017.2356Keywords:
Gênero, Sexualidade, Formação docente, Educação Física, Cultura universitáriaAbstract
A pesquisa fundante desta tese tem como objetivo geral analisar as experiências de professores (as) e alunos (as) concluintes do curso de Licenciatura em Educação Física, vinculado ao Departamento de Educação Física (DEF) da Universidade Federal de Sergipe (UFS), quanto à abordagem das diferenças e à importância das discussões sobre as temáticas de gênero e sexualidade na e para a formação docente.
Downloads
References
SANTOS, Luciano Rodrigues dos. Gênero, educação em sexualidade e formação docente: descortinando o curso de Educação Física da Universidade Federal de Sergipe. 2016. 255 f. Tese (Doutorado em Educação) ─ Universidade Federal de Sergipe, São Cristóvão, 2016.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Luciano Rodrigues dos Santos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Open access policy:
Revista Docência do Ensino Superior is an Open Access journal, which means that all content is available free of charge, at no cost to the user or their institution. Users may read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other legal purpose, without seeking prior permission from the publisher or author, provided they respect the license to use the Creative Commons used by the journal. This definition of open access is in line with the Budapest Open Access Initiative (BOAI).

























