Gamizoo

providing a courseware for practical classes of Zoology

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35699/2237-5864.2021.34334

Keywords:

Digital contend, Biology teaching, Gamification, Zoology

Abstract

This work provides gamified activities or games as courseware for practical classes in Zoology in the context of higher education. Four quizzes games were developed on Genially and Kahoot, two popular digital platforms for gamification. The games, called gamizoos, were produced based on laboratory or field practices on mollusks, insects and birds. The resources used here included images, illustrations, and audios to assist in the study of the local fauna. The gamizoos are highly interactive and students can use them for individual or group study. It is suggested that activities like gamizoos can be planned for theoretical classes, seminars and as review activities for Zoology tests.

Author Biographies

  • Rannyele Passos Ribeiro, Marine Biological Laboratory (MBL), Woods Hole, Massachusetts, Estados Unidos da America.

    Doutora em Biologia, Mestra em Ciências Ambientais e Conservação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil. Especialista em Metodologia Docente do Ensino Superior pela Universidade Autônoma de Madri, Espanha. Licenciada em Ciências Biológicas pela Universidade Estadual do Maranhão, Brasil. Atualmente, cursa pós-doutorado no Marine Biological Laboratory (MBL), Woods Hole, Massachusetts, Estados Unidos da America.

  • M. Carmen Hernández-González, Universidad Autónoma de Madrid (UAM), Madrid, España.

    Atualmente pesquisadora no Laboratório de Etologia do Departamento de Biologia da Universidade Autônoma de Madri. Doutora em Biologia pela Universidade Autônoma de Madri, Espanha. Mestra em Formação Docente pela Universidad Nebrija, Espanha. Mestra em Etologia e Comportamento animal pela Universidad Pablo Olavide de Sevilla, Espanha. Graduada em Biologia pela Universidade do Salamanca, Espanha.

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Published

2021-12-20

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Article

How to Cite

Gamizoo: providing a courseware for practical classes of Zoology. Revista Docência do Ensino Superior, Belo Horizonte, v. 11, p. 1–20, 2021. DOI: 10.35699/2237-5864.2021.34334. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/34334. Acesso em: 19 dec. 2024.