Decision in a scenario of uncertainty

report of an experience of adaptation from face-to-face teaching to emergency remote teaching in a postgraduate course

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35699/2237-5864.2022.39471

Keywords:

emergency remote teaching, decision-making, uncertainty, public institutions, postgraduate degree

Abstract

This paper analyzes the decision-making process in a high uncertainty scenario. It takes place in a postgraduate course at a public federal university caused by the covid-19 pandemic. The referred course question is usually offered in the face-to-face modality, but, given the pandemic scenario, it had to adapt its activities to the emergency remote format. As it was the first course of this university to enter the remote format, some actions were necessary to minimize the impact on students, secretary and professors. It was found that the consultation and participation of those involved in the course (i.e. managers, administrative staff, faculty and students) in the decision-making process contributed to a higher success rate of implemented measures and a lower rate of student dissatisfaction.

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Author Biographies

Eduardo Picanço Cruz, Universidade Federal Fluminense (UFF), Niterói, RJ, Brasil.

Doutor em Engenharia Química pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Professor associado IV do Departamento de Empreendedorismo e Gestão da Universidade Federal Fluminense (UFF). Coordena o projeto de pesquisa de Empreendedorismo de Imigrantes e o MBA Executivo em Gestão Empreendedora da UFF. É professor permanente do Programa de Mestrado Profissional em Enfermagem Assistencial da UFF. Atua nas áreas: empreendedorismo de imigrantes, teoria da decisão e finanças.

Fabiane da Costa e Silva , Colégio Pedro II, Rio de Janeiro, RJ, Brasil.

Professora EBTT (Ensino Básico, Técnico e Tecnológico) do Colégio Pedro II. Doutoranda em Educação na Universidade Federal Fluminense (UFF), mestre e bacharel em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Parceira do MBA Gestão Empreendedora (UFF). Já lecionou nos Departamentos de Administração da UFRGS e da Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS), assim como no Departamento de Empreendedorismo da UFF. Pesquisadora em práticas organizacionais e educacionais.

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Published

2022-11-23

How to Cite

CRUZ, E. P. .; SILVA , F. da C. e . Decision in a scenario of uncertainty: report of an experience of adaptation from face-to-face teaching to emergency remote teaching in a postgraduate course. Revista Docência do Ensino Superior, Belo Horizonte, v. 12, p. 1–15, 2022. DOI: 10.35699/2237-5864.2022.39471. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/39471. Acesso em: 25 nov. 2024.

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