WALKING, DANCING, MEDITATION

PERFORMANCE AS A SPIRITUAL PRACTICE

Authors

  • Gilson Motta Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Brasil
  • Tania Alice Universidade Federal do Rio de Janeiro (UNIRIO), Brasil

Keywords:

Meditation, Performance, Buddhism

Abstract

The text discusses performance art as a spiritual practice, considering the interweaving of ethics, aesthetics, spirituality and politics. Based on the concept of itinerant performances and their relationship with the practices of meditation in motion present in Buddhist practices, the text focuses on two projects carried out by the authors: Audioética itinerante (Itinerant AudioEthics), by Gilson Motta and Dança livre para todos (The Dance Project), by Tania Alice.

Author Biographies

Gilson Motta, Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Brasil

Artista cênico. Doutor em Filosofia. Professor do Programa de Pós-Graduação em Artes da Cena (PPGAC) da Escola de Comunicação da UFRJ. Gilson Moraes Motta.

Tania Alice, Universidade Federal do Rio de Janeiro (UNIRIO), Brasil

Performer. Doutora em criação contemporânea pela Universidade de Aix-Marseille (França), ela é professora de performance da graduação e da pós-graduação de Artes Cênicas da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro
(Unirio).

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Published

2018-05-27

How to Cite

MOTTA, G.; ALICE, T. WALKING, DANCING, MEDITATION: PERFORMANCE AS A SPIRITUAL PRACTICE. PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG, Belo Horizonte, p. 314–331, 2018. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15623. Acesso em: 8 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê