A crítica e o livro de artista

Authors

  • Paulo Silveira Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Keywords:

Artes - estudo e ensino, Livro do artista, Arte contemporânea

Abstract

When before contemporary artwork, a renewed critical posture should be concerned with the artist’s book in all its forms, including the entire group of comparable objects or documents that share corresponding exhibition spaces, although they are conceptually different.

Author Biography

Paulo Silveira, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Bacharel em Artes Plásticas, mestre e doutor em História, Teoria e Crítica da Arte pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul; integrante do grupo de pesquisa Veículos da Arte (IA/UFRGS/CNPq).

References

ARTFORUM. New York: Artforum International Magazine, v.2, n.9, p. 55, 1964, March 1964.

CARRIÓN, Ulises. Bookworks revisited. In: ____. Quant aux livres/ On books. Genève: Héros-Limite, 1997. p.71, 166. (Conferência de 1979, com publicação em 1980; apresentações de Clive Phillpot e Anne Moeglin- Delcroix.)

FREIRE, Cristina. Poéticas do processo: arte conceitual no museu. São Paulo: MAC-USP/Iluminuras, 1999.

Published

2023-10-25

How to Cite

SILVEIRA, P. A crítica e o livro de artista. PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG, Belo Horizonte, p. 50–58, 2023. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/48523. Acesso em: 16 may. 2024.

Issue

Section

Articles - Thematic section