Historical education, decolonial thought and post-colonial theory
consonances, new propositions and perspectives
Abstract
This paper intends to observe possibilities of fostering the perspectives of dialogue between decolonial thought and post-colonial theory with the area of Historical Education, in extensions and approaches. In this sense, to think from a dialogical perspective. In this regard, concepts from the spectrum of Historical Education are envisioned, in line with the insurgencies of the individual for access to hegemonic and power spaces. It is intended to reflect on the possibility of expanding emancipatory experiences in historical reflection. Such perspectives are seen in the face of what is called the “hegemonic history” optics, which had claimed to be universalist. In short, thinking historically and adopting a dialogue that values not solipsism, but the plural relationship between epistemes.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Kelvin Oliveira do Prado

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).







