As relações da História com o Cinema: envolvente e promissor campo dos estudos históricos
Abstract
The dialogues between History and Cinema have become a very promising research field, with vigor and historiographic potential. This field developed under the canons of New Cultural History, exploring, expanding and contrasting the theorizations and methodologies proposed by Marc Ferro, its greatest exponent. Thus, this article resumes the discussions and reflections on the relations between History and cinema, which is increasingly consolidated as an important area of historical studies. The text highlights the theoretical and methodological perspective of Pierre Sorlin and Marc Ferro, to understand the way in which these historians conceived cinema as an object of historical reflection.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Antônio Barros de Aguiar
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).