A relação Aluno-Professor em tempos de Pandemia: limites e possibilidades de aprendizado na educação básico
Abstract
The presente work seeks to understand how the relationship between students and
teachers in basic education may have suffered limits regarding the possibility of the possibility of the
teaching and learning process with the advento f the Sars Cov-19 pandemic. The methodological
course of this qualitative research considered the collection of date from works available in SciElo,
referrin to the years 2020 and 2021, as well as based on a bibliographic research on the themes
student-theacher relationship and learning in basic education. The findings show that in this
pandemic period in which remote and/or hybrid teaching was presente, school inequalities were
accentuated, as mot all students had access to digital culture. In addition, the works found emphasize
that the learning possibilities underwent a reinvention due to the need adapt to the new reality of
remote teaching.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Israel de Jesus Borges Almeida
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).