Sensitive topics and the political role of history teaching:
approaches, perspectives and updates
Abstract
The present study reflects on the potential of sensitive themes in the teaching of history, both for the citizenship formation of critical students, and for the teacher's own reflection on the political, social and ethical role of him and his discipline. In this sense, we also touch on current and controversial themes about the teaching of history, such as: the social functions of history, the dimensions of public history and the role of new information and communication technologies in society and in teaching. Without, however, trying to close the debate, but developing it through the discussion about the teaching of history and its political commitment to building an increasingly plural, democratic and active society in the struggle against social injustice.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Maicon da Silva Camargo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).