Histories of iconology
historiographical perspectives on the construction of Erwin Panofsky’s iconological method
Abstract
This paper’s purpose is to outline the explicative models for the changes in Erwin Panofsky’s iconological method. Historians tend to explain this process by focusing on the author’s definitive migration from Germany to the United States due to the rise of Nazism. Despite the undeniable importance of Panofsky’s migration, this explanation seems insufficient. Therefore, we consider the need to build new analytical pathways that consider what iconology has become in Panofsky’s work and in the History of Art in general.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Cíntia Chaves Rodrigues
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).