The newsletter “A Immigração” and the immigrator advertising of immigration center society at the end of the nineteenth century
Keywords:
Immigration Center Society, Immigrator Advertising, European EmigrationAbstract
This article intends to reflect on the role of advertising in the migratory project of Immigration Center Society, which worked in the late nineteenth century in the city of Rio de Janeiro. It was published in the newsletter "A Immigração", produced and distributed by the own institution and it had as main objectives: to promote the debate on immigration issues and on possible political and social obstacles that prevented a migratory flow of European rural workers to Brazil and after that to attract the desired immigrants to the country. The advertising is thought here on two fronts: First, the internal one dedicated to politicians and to Brazilian agrarian elite and other, the external one, focused on European rural workers who were interested in seeking work in the American Continent.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).