Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 15 No. 3 (2013)
Vol. 15 No. 3 (2013)
Published:
2013-12-19
INFORMAÇÕES PRE-TEXTUAIS/ INFORMATION PRE-TEXTUAL
INFORMAÇÕES PRE-TEXTUAIS
Maurício Antônio Vieira
01-08
PDF (Portuguese)
EDITORIAL / EDITORIAL
EDITORIAL
Orlando Gomes de Aguiar Jr
09-11
PDF (Portuguese)
RESENHA / REVIEW
WALTON, D. N., REED, C., & MACAGNO, F. Argumentation Schemes. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. 443p
Stefannie de Sá Ibraim, Paula Cristina Cardoso Mendonça
PDF (Portuguese)
ENDEREÇO DOS AUTORES / AUTHORS OF THE ADDRESS
ENDEREÇO DOS AUTORES
Maurício Antônio Vieira
263-266
PDF (Portuguese)
PARECERISTAS / REFEREES
LISTA DE PARECERISTAS
Maurício Antônio Vieira
267-267
PDF (Portuguese)
NORMAS EDITORIAIS / EDITORIAL RULES
NORMAS EDTORIAIS
Maurício Antônio Vieira
269-275
PDF (Portuguese)
RESEARCH REPORTS
DESASTRES, MEDIOS MASIVOS Y COMUNICACIÓN PÚBLICA DE LA CIENCIA: ENTRE LA VULNERABILIDAD Y LA COHESIÓN SOCIAL EN COLOMBIA Y AMÉRICA LATINA
DESASTRES, COMUNICAÇÃO DE MASSA E UMA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA: ENTRE O VULNERABILIDADE E A COESÃO SOCIAL NA COLÔMBIA E AMÉRICA LATINA
Daniel Hermelin
PDF (Spanish)
A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM NA CONCEPÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA DO ENSINO MÉDIO
EVALUATION OF LEARNING IN THE CONCEPTION OF TEACHERS OF CHEMISTRY HIGH SCHOOL
Pablo Santana Lemos, Luciana Passos Sá
PDF (Portuguese)
O PAPEL DO PROFESSOR NA ESCOLARIZAÇÃO DOS SABERES: PRODUÇÃO E REPRODUÇÃO DE DISCURSOS SOBRE A GENÉTICA MENDELIANA
THE TEACHER'S ROLE IN KNOWLEDGE SCHOOLING PROCESS: PRODUCTION AND REPRODUCTION OF MENDELIAN GENETIC´S DISCOURSES.
Cláudia Avellar Freitas
PDF (Portuguese)
DESNATURALIZANDO OS GÊNEROS: UMA ANÁLISE DOS DISCURSOS BIOLÓGICOS
DENATURALIZING THE GENDERS: AN ANALYSIS OF BIOLOGICAL DISCOURSE
Lilliane Miranda Freitas, Silvia Nogueira Chaves
PDF (Portuguese)
DIVERSIFICAÇÃO DE ESTRATÉGIAS DE ENSINO DE CIÊNCIAS NA RECONSTRUÇÃO DIALÓGICA DA AÇÃO/REFLEXÃO DOCENTE
DIVERTIFYING TEACHING STRATEGIES FOR THE TEACHING OF SCIENCE IN THE DIALOGICAL RECONSTRUCTION OF TEACHING ACTION/REFLECTION
Rosangela Ines Matos Uhmann, Lenir Basso Zanon
PDF (Portuguese)
A ABORDAGEM DO PLURALISMO DE PROCESSOS E DA EVO-DEVO EM LIVROS DIDÁTICOS DE BIOLOGIA EVOLUTIVA E ZOOLOGIA DE VERTEBRADOS
THE TREATMENT OF PROCESS PLURALISM AND EVO-DEVO IN EVOLUTIONARY BIOLOGY AND VERTEBRATE ZOOLOGY TEXTBOOKS
Wellington Bittencourt dos Santos, Charbel N. El-Hani
PDF (Portuguese)
A ESCOLHA PELA LICENCIATURA EM FÍSICA – UMA ANÁLISE A PARTIR DA TEORIA DA RELAÇÃO COM O SABER
THE CHOICE OF THE DEGREE IN PHYSICS LICENCIATE - AN ANALYSIS BASED ON THEORY OF RELATIONSHIP WITH KNOWLEDGE
Larissa Dias Feitosa
PDF (Portuguese)
PERCEPÇÃO DE PROFESSORES DO ENSINO BÁSICO EM RELAÇÃO AS SUAS PRÁTICAS EDUCATIVAS SOBRE LEISHMANIOSES: UM ESTUDO EM ÁREA ENDÊMICA DE MINAS GERAIS
THE PERCEPTION OF PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL TEACHERS REGARDING THEIR EDUCATIONAL PRACTICES ON LEISHMANIASIS: A STUDY IN AN ENDEMIC AREA OF MINAS GERAIS
Viviane Helena de França, Carina Margonari, Virgínia Torres Schall
PDF (Portuguese)
A QUALIDADE DO ENSINO DE CIÊNCIAS NA VOZ DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO PROFISSIONAL TÉCNICA DE NÍVEL MÉDIO
QUALITY OF SCIENCE EDUCATION IN THE VOICE OF TEACHERS FROM SECONDARY PROFESSIONAL EDUCATION
Luziane Beyruth Schwartz, Flavia Rezende
PDF (Portuguese)
LEITURA DE UM TEXTO DE DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA EM UMA DISCIPLINA DE FÍSICA BÁSICA NA EDUCAÇÃO SUPERIOR
READING OF A SCIENTIFIC DIVULGATION TEXT IN A UNIVERSITY CLASS OF GENERAL PHYSICS
Marcelo Zanotello, Maria José Pereira Monteiro de Almeida
PDF (Portuguese)
O USO DE DOCUMENTÁRIOS PARA O DEBATE CIÊNCIA-TECNOLOGIA-SOCIEDADE (CTS) EM SALA DE AULA
THE USE OF DOCUMENTARIES FOR SCIENCE-TECHNOLOGY-SOCIETY (STS) DISCUSSION IN THE CLASSROOM
Leila Cristina Aoyama Barbosa, Walter Antonio Bazzo
PDF (Portuguese)
A RECEPÇÃO DA EPISTEMOLOGIA DE FLECK PELA PESQUISA EM EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS NO BRASIL
THE RECEPTION OF THE EPISTEMOLOGY OF FLECK FOR THE RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
Leonir Lorenzetti , Cristiane Muenchen, Iône Inês Pinsson Slongo
PDF (Portuguese)
ALGUNS SIGNIFICADOS DA EXPRESSÃO “DESLOCAR O EQUILÍBRIO” PARA FORMANDOS DO CURSO DE LICENCIATURA EM QUÍMICA
SOME MEANINGS OF THE EXPRESSION "SHIFT IN THE EQUILIBRIUM" FOR STUDENTS IN A TEACHER EDUCATION COURSE IN CHEMISTRY
Fabiele Cristiane Dias Broietti, Marinez Meneghello Passos, Ourides Santin Filho , Jéssica Neves de Souza
PDF (Portuguese)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español
Português