The multiple Teratology: Robert Bloch and its bestiary
DOI:
https://doi.org/10.17851/1982-3053.2.3.4-13Keywords:
Mythology, Judaism, SupernaturalAbstract
Howard Phillips Lovecraft believed that people to create fantastic works of supernatural terror, should have some "inclination" to dazzle on the irrational, stating that France and its people, for example, would be too rational to do so. The writer cites the Jews on the list of people having a mythology with his golems, dybbuks and other creatures, capable of inspiring the supernatural terror.
Downloads
References
BLOCH, Robert. The Complete Stories of Robert Bloch – Final Reckonings. Volume 1, New York: Citadel Press, 1990.
BLOCH, Robert. Psycho. London: Bloomsbury, 1999.
LOVECRAFT, H. P. O horror sobrenatural na literatura. Rio de Janeiro: Francisco Alves, 1987.
LOVECRAFT, H. P. The Call of Cthulhu and Other Weird Stories. New York: Penguin Books, 1999.
MIGUEL, Alcebiades Diniz. O Golem e suas leituras tecnológicas. In: NAZARIO, Luiz; NASCIMENTO, Lyslei (Org.). Os fazedores de golems. Belo Horizonte: Programa de Pós-Graduação em Letras: Estudos Literários, Fale/UFMG, 2004.
NAZARIO, Luiz. O Expressionismo e o Nazismo. In: GUINSBURG, Jacó (Org.). O Expressionismo. São Paulo: Editora Perspectiva, 2002.
NAZARIO, Luiz. Pós-modernismo e Cinema. In: GUINSBURG, Jacó; BARBOSA, Ana Mae (Org.). O Pós-modernismo. São Paulo: Editora Perspectiva, 2005.
The Unofficial Robert Bloch Website. Disponível em . Acesso em: 10 maio 2006.
TRUFFAUT, François. El cine según Hitchcock. Madrid: Alianza Editorial, 1996.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado para quaisquer fins, inclusive comerciais.