Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Brazilian Journal of Research in Science Education
  • About
    • About the Journal
    • Focus and Scope
    • Regimento
    • Editorial Team
    • Reviewers
    • Statistics
    • Contact
  • Submissions
    • Submission guidelines
    • Tutorial for authors
  • Current Issue
  • Previous Issues
  • Indexing information
  • News
Search
  • News
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 9 No. 1 (2009): Janeiro-Abril

Vol. 9 No. 1 (2009): Janeiro-Abril

Published: 2011-02-12

Artigos

  • Research into STS science education

    Glen S. Aikenhead
    • PDF (Portuguese)
  • Concepções sobre natureza da ciência e ensino de ciências: um estudo das interações discursivas em um Núcleo de Pesquisa em Ensino de Ciências

    Eveline Borges Vilela-Ribeiro, Anna Maria Canavarro Benite
    • PDF (Portuguese)
  • Mapas conceituais como instrumento de avaliação e aprendizagem de conceitos físicos sobre mecânica do vôo

    Renata Lacerda Caldas Martins, Marília Paixão Linhares, Ernesto Macedo Reis
    • PDF (Portuguese)
  • Obstáculos para o uso da experimentação no ensino de Física: um estudo a partir de relatos de experiências pedagógicas brasileiras publicados em periódicos nacionais da área (1971-2006)

    Fábio Luís Alves Pena, Aurino Ribeiro Filho
    • PDF (Portuguese)
  • A seleção de experimentos de química pelo professor e o saber profissional

    Alice Assis, Carlos Eduardo Laburú, Wanda Naves Cocco Salvadego
    • PDF (Portuguese)
  • Idéias sobre genes em livros didáticos de biologia do ensino médio publicados no Brasil

    Vanessa Carvalho dos Santos, Charbel Niño El-Hani
    • PDF (Portuguese)
  • Três décadas de genes egoístas: Discutindo algumas premissas do best seller de Richard Dawkins

    Eduardo Paiva de Pontes Vieira, Silvia Nogueira Chaves
    • PDF (Portuguese)

Language

  • English
  • Español
  • Português

Make a Submission

Make a Submission

Information

  • For Readers
  • For Authors

Developed By

Open Journal Systems

Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências (RBPEC) - e-ISSN: 1984-2686 - ISSN: 1806-5104

All papers are published with a Creative Common License Attribution Non-commercial 4.0 International

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.