Brazilian Youth and Science: Possible Relationship of Interest
Palabras clave:
Young people, interest in science, a science career.Resumen
The decline in interest of young people in a science career, observed in several countries, has led to a movement in favour of listening to students’ opinions about their science classes, science and science careers. One of these movements is the project “The Relevance of Science Education” (ROSE), implemented in over 40 countries and the subject matter of the work described in this paper. In this sense, this article aims to verify the overall interest of young people in school science, a science career and a job that deals with advanced technology. The Brazilian sample, taken in 2010, is representative
on a nationwide basis, involving 2,365 students from 84 Brazilian schools. The data revealed that young Brazilians are interested in school science, but have little interest in pursuing a science career. There is interest however, in relation to jobs that deal with advanced technology, especially among boys. The international survey had showed negative relationship between the HDI of the countries surveyed and students’ interest in science: the higher the HDI, the lower the interest. The results indicate the need to reflect on the possible actions that can be taken in order to narrow the gap between the interest in school science and science career, and to understand the reasons for the
existence of this gap.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Os autores são responsáveis pela veracidade das informações prestadas e pelo conteúdo dos artigos.
Os autores que publicam neste periódico concordam plenamente com os seguintes termos:
- Os autores atestam que a contribuição é inédita, isto é, não foi publicada em outro periódico, atas de eventos ou equivalente.
- Os autores atestam que não submeteram a contribuição simultaneamente a outro periódico.
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à RPBEC o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial neste periódico.
- Os autores atestam que possuem os direitos autorais ou a autorização escrita de uso por parte dos detentores dos direitos autorais de figuras, tabelas, textos amplos etc. que forem incluídos no trabalho.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (por exemplo, publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (por exemplo, em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após a publicação visando aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
Em caso de identificação de plágio, republicação indevida e submissão simultânea, os autores autorizam a Editoria a tornar público o evento, informando a ocorrência aos editores dos periódicos envolvidos, aos eventuais autores plagiados e às suas instituições de origem.