Reflections on education 2.0

Authors

  • José Luiz Borges Horta Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil.
  • Mayte Duarte Seguer Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Barcelona, Espanha.

DOI:

https://doi.org/10.35699/2237-5864.2011.2015

Keywords:

IT’s, E-learning, Knowledge society

Abstract

The essay aims to recover experiences about the new information and communication technologies and its application to the educational universe, especially in the plan of the e-learning, facing the risks of the degeneration of the knowledge society into a society of the ignorance.

Author Biographies

  • José Luiz Borges Horta, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil.

    José Luiz Borges Horta possui graduação em Direito pela Universidade Federal de Minas Gerais (1994), mestrado em Direito Constitucional pela Universidade Federal de Minas Gerais (1999) e doutorado em Filosofia do Direito pela Universidade Federal de Minas Gerais (2002). Atualmente é professor associado de Teoria do Estado na Faculdade de Direito da Universidade Federal de Minas Gerais, em Dedicação Exclusiva. É membro suplente do Conselho Editorial da Editora UFMG e membro da direção da Sociedade Hegel Brasileira (SHB). 

  • Mayte Duarte Seguer, Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Barcelona, Espanha.

    She has a bachelor’s degree in humanities from UniversitatOberta de Catalunya (UOC). She has studied experimental archaeology for human education with practical exercises, and has obtained training as internet community manager and trainer.

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Published

2011-10-15

Issue

Section

Article

How to Cite

Reflections on education 2.0. Revista Docência do Ensino Superior, Belo Horizonte, v. 1, p. 3–15, 2011. DOI: 10.35699/2237-5864.2011.2015. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2015. Acesso em: 23 dec. 2024.