Psychology course’s curricular organization analysis

history and curriculum

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35699/2237-5864.2018.2411

Keywords:

Higher education, Psychology, Curricular organization

Abstract

The porpose of this study is to analyze the curriculum of the Psychology course of the Federal University of the Recôncavo da Bahia, colnsidered as an important document to understand the formative conception of the Psychology course. The methodology used was the documentary analysis based on Cellard’s studies. In general, the course curriculum was congruent with the University institutional and political changes, directing the formation towards a more humanistic and social way, which shows a course curriculum committed with the social reality of which it participates.

Author Biographies

  • Marianne Oliveira Gonçalves, Universidade Federal da Bahia (UFBA), Salvador, BA, Brasil.

    Possui graduação em Psicologia pela Universidade Federal da Bahia, atualmente é mestranda no Programa de Pós-Graduação em Estudos Interdisciplinares sobre a Universidade. Desenvolve pesquisas relacionadas à formação do psicólogo, à flexibilização curricular e às novas metodologias de ensino para crianças com dificuldades de aprendizagem.

  • Renata Meira Véras, Universidade Federal da Bahia (UFBA), Salvador, BA, Brasil.

    Possui graduação e mestrado em Psicologia pela Universidade Federal da Paraíba e doutorado em Psicologia Social pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Atualmente é professora adjunta III do Bacharelado Interdisciplinar em Saúde na UFBA e membro permanente do Programa de Pós-Graduação em Estudos Interdisciplinares sobre a Universidade, da UFBA.

Published

2018-07-11

Issue

Section

Article

How to Cite

Psychology course’s curricular organization analysis: history and curriculum. Revista Docência do Ensino Superior, Belo Horizonte, v. 8, n. 1, p. 92–107, 2018. DOI: 10.35699/2237-5864.2018.2411. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2411. Acesso em: 19 dec. 2024.

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