Ciências da Conservação na Licenciatura, Mestrado e Doutoramento em Conservação e Restauro. Uma experiência pedagógica
Abstract
As Ciências da Conservação são o suporte científico do con-servador-restaurador e não podem ser um parente pobre das
outras ciências, antes pelo contrário, porque C&R obriga a um
conhecimento transversal. A afirmação científica das ciências da
conservação passa pela investigação científica, pelos doutora-
mentos, pela inovação, pela descoberta de novas soluções, de
novos problemas e de mais ambiciosos desafios. Nesta comu-
nicação iremos apresentar o projeto que nestes últimos anos
tem sido desenvolvido na Faculdade de Ciências e Tecnologia
da Universidade Nova de Lisboa.
Downloads
Published
2014-11-28
Issue
Section
Articles - Thematic section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License that permits sharing of the work with acknowledgement of authorship and initial publication in this journal;
- Authors are permitted to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., the Creative Commons Attribution License).
- Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their home page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.
- It is the responsibility of the authors to obtain written permission to use in their articles materials protected by copyright law. Revista PÓS is not responsible for copyright breaches made by its contributors.
How to Cite
Ciências da Conservação na Licenciatura, Mestrado e Doutoramento em Conservação e Restauro. Uma experiência pedagógica. PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG, Belo Horizonte, p. 188–199, 2014. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15489. Acesso em: 19 dec. 2024.