Improvisação como possibilidade de reinvenção da dança e do dançarino

Authors

Keywords:

Improvisation, DAnce, Embodiment

Abstract

Improvisation in dance legitimized itself as a powerful pedagogical procedure, choreography and scenic language. But to what extent this practice is limited to the free combination of codified steps, and to what extent it is viewed as a possibility of reinventing the dance or even the dancer himself?

Author Biography

  • Marina Elias, Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Brasil

    Atriz, diretora e coreógrafa. Professora do Departamento de Arte Corporal da Universidade Federal do Rio de Janeiro - UFRJ. Doutora e Meste em Artes pela UNICAMP. Bacharel em Artes Cênicas pela mesma universidade. Morou em Calgary, no Canada, onde estudou improvisação com Keith Johnstone.

References

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Published

2015-11-26

Issue

Section

Dossiê

How to Cite

Improvisação como possibilidade de reinvenção da dança e do dançarino. PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG, Belo Horizonte, p. 173–182, 2015. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15689. Acesso em: 19 dec. 2024.

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