The The intertextuality of the horror genre in Ari Aster's Midsommar (2019)
Abstract
Based on Bakhtin's theory of language, we intend to discuss Ari Aster's cinema in Midsommar: Evil does not wait for the night (2019). Our proposal goes through four main points; the history of the concept of horror cinema analyzing its transformations in the time and space of language production; Midsommar's relationship of contamination and dialogue with horror works aimed at the general public; the controversies involved within the horror genre and the supposed new 'post-horror' sub-genre. Finally, the enunciative paths of Aster's direction, when constructing in Midsommar a metalanguage that reflects the history of horror genre cinema.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Átila Fernandes dos Santos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).







